Samorząd Województwa Wielkopolskiego zaprasza Koła Gospodyń Wiejskich z województwa wielkopolskiego do udziału w „Konkursie z Jajem na Potrawę i Palmę Wielkanocną”
Kto może wziąć udział?
Uczestnikami „Konkursu z Jajem na Potrawę i Palmę Wielkanocną” mogą być Koła Gospodyń Wiejskich mające swoją siedzibę i prowadzące działalność na terenie województwa wielkopolskiego, spełniające jeden z trzech poniższych warunków:
- wpisane do Krajowego Rejestru Kół Gospodyń Wiejskich, o których mowa w ustawie z dnia 9 listopada 2018 r. o kołach gospodyń wiejskich (Dz.U.2023 r. poz. 1179 ze zm.);
- działające na podstawie przepisów ustawy z dnia 8 października 1982 r. o społeczno-zawodowych organizacjach rolników (Dz.U.2024 r. poz. 263);
- stowarzyszenia skupiające kobiety z terenów wiejskich, których statutowym celem działania jest w szczególności rozwój kultury ludowej, w tym kultury lokalnej i regionalnej, promocja i pielęgnowanie lokalnych tradycji kulinarnych, a także działalność wspomagająca rozwój wspólnot i społeczności lokalnych, wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego, działające na podstawie ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2020 r. poz. 2261).
Zasady uczestnictwa
Konkurs zostanie przeprowadzony w trzech kategoriach:
- Kategoria I: Potrawa wytrawna
- Kategoria II: Potrawa na słodko
- Kategoria III: Palma Wielkanocna
Warunkiem udziału w Konkursie jest zapoznanie się z regulaminem Konkursu, poprawne wypełnienie i przesłanie karty zgłoszeniowej stanowiącej załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz pozostałych załączników do Regulaminu (poniżej do pobrania).
Dokumenty można składać:
- drogą elektroniczną na adres e-mail: kontakt@wscrw.pl z dopiskiem: Konkurs pn. „Konkursu z Jajem na potrawę i Palmę Wielkanocną”,
- osobiście lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej/kuriera w godzinach pracy Wielkopolskiego Samorządowego Centrum Rozwoju Wsi w Sielinku; Sielinko, ul. Parkowa 2, 64-330 Opalenica,
Na kopercie należy dopisać: Konkurs pn. „Konkursu z Jajem na potrawę i Palmę Wielkanocną”. - za pośrednictwem e-Doręczeń na adres AE:PL-11756-53956-CSIAT-18
Nabór zgłoszeń trwa do 10 marca 2025 r.
WAŻNE: Każdy Uczestnik (Uczestnikami mogą być Koła Gospodyń Wiejskich) może zgłosić tylko jedną potrawę, tylko na jedną z dwóch kategorii, oraz tylko jedną palmę wielkanocną.
Przebieg konkursu
Finał Konkursu odbędzie się w dniu 22 marca 2025 r. w Hali Sportowej przy ul. Wincentego Pola 11 w Pile (województwo wielkopolskie, powiat pilski).
Komisja Konkursowa dokona oceny przedmiotu konkursu w trzech kategoriach:
- w przypadku potrawy wytrawnej – przygotowaną potrawę,
- w przypadku potrawy na słodko – przygotowaną potrawę,
- w przypadku Palmy Wielkanocnej – wykonaną Palmę.
Rozstrzygnięcie Konkursu oraz wręczenie nagród nastąpi w dniu Finału Konkursu.
W przypadku potraw ocenie poddany zostanie sposób prezentacji potrawy, w tym: wygląd, estetyka, oryginalność i sposób podania oraz walory smakowe i zapachowe. W przypadku Palmy Wielkanocnej ocenie poddana zostanie: estetyka wykonania, trwałość konstrukcji, kreatywność, a także związek z regionem i jego tradycjami
UWAGA:
- W przypadku konkursu na potrawę wytrawną i słodką należy dostarczyć w dniu Finału Konkursu gotową potrawę.
- W przypadku konkursu na Palmę Wielkanocną należy dostarczyć w dniu Finału własnoręcznie wykonana palmę
Nagrody
Kapituła konkursu wyłoni laureatów I, II i III miejsca oraz do 7 wyróżnionych uczestników w każdej z kategorii.
Otrzymają oni nagrody finansowe, których wielkość określa regulamin konkursu.
Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z regulaminem konkursu i zachęcamy do udziału!
Regulamin konkursu – 0.4 (MB) (pdf)
Załącznik nr 1 – Karta zgłoszeniowa – 0.03 (MB) (msword)
Załącznik nr 2 – Oświadczenie uczestnika Konkursu – 0.02 (MB) (msword)
Załącznik nr 3 – Zgoda na przetwarzanie wizerunku – 0.02 (MB) (msword)
Uchwała nr 1377/2025 Zarządu Województwa Wielkopolskiego z 13.02.2025 r. – 0.2 (MB) (pdf)